Viaceré štúdie už dávno dokázali, že výfukové plyny znečisťujú naše životné prostredie a ohrozujú naše zdravie. Podľa holandskej štúdie spôsobujú výfukové plyny v EÚ škody za 66,7 miliardy eur ročne a v Nemecku napríklad okolo 12,7 miliardy eur. Na vine sú hlavne výfukové plyny, ktoré do ovzdušia vypúšťajú dieselové autá.
Je preto nepochybné, že škody spôsobené výfukovými plynmi už dávno nemajú len ekologické, ale aj ekonomické dôsledky. Naftový motor má obzvlášť vysoké emisie oxidov dusíka, preto sa začali už pred mnohými rokmi v týchto vozidlách používať špeciálne filtre, ktoré aby dobre slúžili, musia byť čisté.
Čo je a ako DPF filter funguje?
Moderný DPF filter pozostáva z poréznej keramiky (karbid kremíka). Má voštinovú štruktúru s veľkým počtom kanálikov, ktoré sú na svojich koncoch striedavo uzavreté, takže prúd výfukových plynov je vytláčaný cez jemné póry filtračných stien. Plynné látky môžu nimi bez problémov prechádzať, pričom výrazne väčšie častice sadzí a iných pevných látok sa zadržiavajú na priečkach a hromadia sa na povrchoch stien.
Ak sa tieto časti filtra vplyvom vysokého znečistenia a dlhodobo podceňovanej údržby zanesú, je potrebná náprava. Znečisteným filtrom ohrozujete nielen ovzdušie, ale aj výkon auta a spotrebu paliva.
Ako na ekologické čistenie DPF?
Zanesenie filtra sa dá napríklad odstrániť dlhodobo rýchlejšou jazdou na diaľnici. Hovorí sa tomu regenerácia, pri ktorej sa vplyvom vysokých otáčok a teploty motora sadze samé spaľujú a odstránia. Ak regenerácia nestačí, je dobré filter vymeniť. Nakoľko je ale nový model pomerne drahý, je lacnejšou a rovnako kvalitnou alternatívou profesionálne ekologické čistenie DPF.
Ide o rozobratie filtra, analýzu jednotlivých dielov a ich kompletné čistenie na zariadeniach, ktoré boli testované Slovenskou legálnou metrológiou. Aj vďaka tomu je zaručená vysoká kvalita výsledného čistenia, ktoré je ale oveľa lacnejšou možnosťou ako získať späť požadované vlastnosti DPF filtra v aute.
Zdroj obrázka: Kinek00/Shutterstock.com
PR článok