Radíme
Pošta opäť upozorňuje na podvodníkov, využívajú čoraz sofistikovanejšie metódy
Publikované Sala Online, 10.01.2022 - 16:48Hovorkyňa priblížila, že ak má predávajúci zverejnený telefónny kontakt, podvodníci ho kontaktujú cez aplikáciu WhatsApp, zaujímajúc sa o konkrétny inzerát zverejnený na portáli, ktorý sprostredkúva predaj či kúpu rozličného tovaru. "Ubezpečujú ho, že cez web Slovenskej pošty vytvoria objednávku na poštového kuriéra, ktorý zásielku vyzdvihne na adrese, a peniaze predávajúcemu pošlú vopred, ak na stránke, tváriacej sa ako web pošty, vyplnia formulár aj so všetkými údajmi z platobnej karty. Aby sa javili dôveryhodne, posielajú podvodníci aj kópiu občianskeho preukazu," dodala Dorčáková.
Slovenská pošta preto vyzýva ľudí na ostražitosť, aby na podozrivé správy nereagovali a najmä aby nezadávali údaje svojich platobných kariet, ktoré môžu byť takto ľahko zneužité a občania tak môžu prísť o peniaze.
Pošta zaznamenala už približne 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú na úhradu platieb za doručenie zásielky, na zmenu doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť. Vizuály falošných emailov a SMS správ sú zverejnené aj na webovej stránke Slovenskej pošty.
Pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či daň z pridanej hodnoty (DPH), ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a DPH – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.
Diskusia k článku
Do diskusie zatiaľ neboli pridané žiadne príspevky.
Na pridanie nového príspevku musíte byť zaregistrovaný a prihlásený.