Slovenská pošta upozorňuje na ďalší podvod, ktorý ľudí nabáda za symbolické 2 eurá kúpiť náhodne vybranú nedoručenú zásielku.
Podvodníci sa tvária, že takto zozbierané peniaze použije pošta na humanitárnu pomoc. Aj v tomto prípade ide o podvod s cieľom získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch.
"Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze. Zásielky, ktoré sa nepodarí doručiť, sú v súlade s právnymi predpismi uskladnené v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave," informovala Iveta Dorčáková, hovorkyňa Slovenskej pošty.
Na nedoručiteľných zásielkach nebola buď správne uvedená adresa - chýbala ulica, prípadne mesto, alebo to boli iné dôvody, napríklad adresát si nevyzdvihol zásielku na pošte v odbernej lehote (spravidla 18 kalendárnych dní), úmrtie adresáta, adresát sa presťahoval a pod. Slovenská pošta v takomto prípade vráti takúto zásielku jej odosielateľovi.
Ak ju však nie je možné vrátiť jej odosielateľovi, pošta ju uloží na čas úložnej lehoty a následne v Úložni. Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty.
Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.
Zdroj: Slovenská pošta