Slovenská pošta vyzýva klientov k opatrnosti, upozorňuje na falošné e-maily. Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky.
Pošta upozorňuje, že nie je ich odosielateľom, a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Klienti môžu rozpoznať, že ide o podvod na základe viacerých faktorov. Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo e-shopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
Pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako "trackovacie" číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (dve písmená), deviatich čísel a sufixu (dve písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny).
Ak adresát dostane e-mail, pošta odporúča vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a nereagovať na podozrivé e-maily, obzvlášť, ak žiadajú peniaze.