Úradné hodiny a agendu na všetkých klientskych centrách, okresných úradoch, cudzineckej polícii a niektorých útvaroch okresných riaditeľstiev PZ ministerstvo vnútra sa prispôsobuje vývoju pandemickej situácie a hygienickým nariadeniam.
Pracoviská aj naďalej poskytujú služby len dopoludnia od 8:00 do 12:00 hodiny. Cudzinecká polícia otvára pracoviská 15. februára.
Vstup od 8. februára umožnia pracoviská len návštevníkom, na ktorých sa vzťahujú výnimky podľa vyhlášky, alebo ktorí sa preukážu niektorým z nasledovných dokladov:
- potvrdením o negatívnom výsledku RT-PCR testu alebo antigénového testu na ochorenie COVID-19 nie starším ako 7 dní,
- potvrdením o prekonaní ochorenia nie starším ako 3 mesiace,
- dokladom o diagnostike ochorenia COVID-19 v období nie dávnejšom ako 3 mesiace od okamihu vstupu,
- dokladom o zaočkovaní proti ochoreniu COVID-19 aj druhou dávkou vakcíny, pričom od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní.
Okresné úrady a klientske centrá
Pracoviská okresných úradov zabezpečujú všetky agendy.
Pred osobnou návštevou sa však naďalej uprednostňuje telefonická a elektronická, prípadne písomná komunikácia s úradmi. Podania bez autorizácie je v takom prípade potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú.
Všetky ústne pojednávania a osobné konzultácie sú možné až po predchádzajúcej dohode. V osobitných prípadoch rozhodne o požiadavke klienta prednosta okresného úradu.
Doklady a evidencie
Evidencia vozidiel vybavuje žiadosti len online objednaných klientov, ktorí sa preukážu SMS-správou o online rezervácii.
Vykonávajú sa všetky druhy evidenčných úkonov, okrem hromadných podaní, pri ktorých sa automaticky predlžujú lehoty v zmysle pandemických opatrení.
Oddelenia dokladov
Vybavujú všetky úkony s výnimkou nahrávania certifikátov pre elektronický podpis na občianske preukazy, keďže na tento účel je zriadená e-služba.
Vyhotovené občianske preukazy sa budú doručovať na adresu žiadateľa, len výnimočne a v odôvodnených prípadoch na oddelenie dokladov.
Pracoviská evidencie zbraní a streliva neposkytujú služby vo štvrtok.
Neprijímajú žiadosti a nerobia žiadne úkony u osôb, ktoré sa nepreukážu niektorým z hore uvedených dokladov oprávňujúcich na vstup. Výnimkou sú úkony, v ktorých zákon striktne určuje povinnosť odovzdať zbrane do úschovy policajného útvaru, a teda si vyžadujú fyzickú prítomnosť držiteľa na policajnom útvare.
Pri úkonoch, ktoré podliehajú zákonným lehotám, postačí telefonické či elektronické oznámenie. Naďalej sa nevykonávajú ani skúšky odbornej spôsobilosti a obhliadky priestorov na zabezpečenie zbraní a streliva.
Oddelenia cudzineckej polície
Stránkové pracoviská všetkých oddelení cudzineckej polície PZ začnú vybavovať len online objednaných klientov od 15. februára 2021.
Klienti, ktorí sa od 1. februára 2021 objednali cez elektronický objednávací systém a majú rezervovaný termín od 15. februára 2021, sa nemusia znovu objednávať. Ostatní klienti sa budú musieť znovu objednať po opätovnom spustení systému v stredu 10. februára 2021.
Stránkové hodiny:
- pondelok: 7:45 – 15:00 hod.
- streda: 7:45 – 17:00 hod.
- piatok: 7:45 – 12:00 hod. (OCP PZ BA 7:45 - 14:00 hod.)
Zdroj: Ministerstvo vnútra SR